STORINGEN kåret til "ÅRETS NAVN 2025"av Fiskeribladet og IntraFish: Er han fiskerinæringens svar på Isabell Raad?

Filmen laget av Fiskeribladet og IntraFish for å presentere STORINGEN under Ombordkonferansen 2025, før han ble tildelt prisen for “Årets Navn 2025”.

Fra 2500 til 18 000 følgere på 8 måneder!

I løpet av det siste året har FRAMINORD overvåket og bidratt til en imponerende vekst i sosiale medier for skipper og reder Sondre Kristoffersen i Alta Fiskeriselskap, kjent som STORINGEN. Siden juli har hans Snapchat-profil eskalert fra 2 500 til 18 000 følgere, takket være en målrettet og tilpasset markedsføringsstrategi.

Sondre Kristoffersen selv fremhever viktigheten av vårt arbeid: "Når FRAMINORD er involvert, er det ikke bare om bedre innhold, men om de små, effektive triksene som virkelig gjør en forskjell."
"Vi ønsker å gjøre en forskjell for de i Bodøs lokalsamfunn som har behov for hjelp, oppmerksomhet og bistand på ulike måter."

En av filmene som har gjort det aller best på TikTok under sildefiske i desember 2024. Med 139 000 visninger på kort tid.

Hva har FRAMINORD konkret bidratt med?

Visste du at dette er vår andre Snapchat-profil vi har bygget til over 15 000 følgere på under ett år? Du skjønner – vår tilnærming til markedsføring er helhetlig, med fokus på kontinuitet og tilpasning etter følgernes preferanser. Vi kombinerer både autentisk og polert innhold for å styrke Sondres merkevare og bygge engasjement.

Viktige fremganger fra vårt samarbeid inkluderer:

  • Helhetlig Markedsføring: Vår strategi har vært skreddersydd for å matche Sondres unike visjon og preferansene til hans følgere, med en blanding av både rått og raffinert innhold som fanger og engasjerer målgruppen.

  • Betydelig Økning i Engasjement: Ved å integrere autentiske historier og effektive digitale verktøy som nett-oppdateringer, målrettet annonsering, og giveaways, har vi sett en sterk vekst i både følgertall og digital tilstedeværelse.

Er STORINGEN fiskerinæringens Isabell Raad?

Selv om Isabell Raad kanskje ikke er det første navnet man tenker på i sammenheng med fiskerinæringen, har vi kanskje noe å lære av henne?  Hennes suksess i å bygge en inntektsbringende merkevare gjennom Snapchat er et glimrende eksempel for vår strategi med STORINGEN. Med rapporterte inntekter på opptil 143 000 kroner på en enkelt dag fra Snapchat, illustrerer Raad hvordan engasjement, snarere enn bare følgertall, kan transformere sosial medieaktivitet til reell økonomisk gevinst. Dette belyser den kritiske rollen engasjement spiller i for å konvertere følgere til kunder.

Fiskeri- og havbruksnæringen kan dra store fordeler av digital markedsføring, slik STORINGENs suksess viser. Tilpasset innhold og engasjement på sosiale medier kan styrke merkevaren, forbedre salget og påvirke industripolitikken. Det er på tide at hele næringen utforsker disse markedsføringsstrategiene for å oppnå lignende resultater.

På venstre side ser du våre spotlights som rullerer i “feed” på Snapchat. På høyre side viser vi tilbakemeldinger fra august i fjor, med ca. 3 000 visninger. Helt til høyre ser du dagens statistikk, som viser 17,9K følgere – en betydelig økning i vekst!

Trenger du en ny webside eller hjelp med digital markedsføring?

Sjekk ut våre tjenester for å få oversikt over hva vi kan tilby - eller kontakt oss!

Våre tjenesterKontakt oss

Flere nyheter