Sosiale media-dekning for Rootsfestivalen 2023

I sommer tok vi på oss utfordringen med å dekke Rootsfestivalen 2023 på sosiale medier! Det innebar innholdsproduksjon, sosiale media overtagelse og prosjektledelse.

Rootsfestivalen er en betydningsfull kulturbegivenhet på Helgeland, og den kjennetegnes av sin varierte feiring med flott musikk og fellesskap. Det er den største kulturbegivenheten på Helgeland, og hvert år tiltrekker den musikk- og festivalentusiaster som reiser hit med bil, fly og båt for å delta på denne spesielle festivalen.

Målet var:

Gitarist for Dagny. Foto: FRAMINORD

Innholdsproduksjonen og prosjektledelse

Lørdagskvelden ble avsluttet med Dagnykonsert. Foto: FRAMINORD
Målet vårt var å skape innhold som ikke bare informerte, men også vekket interesse og skapte en sterkere tilknytning til festivalopplevelsen, og som inspirerte til å delta videre.

Under festivalen hadde vi med oss innholdsprodusent Joakim, som var til stede gjennom hele dagen og kvelden. Han arbeidet intenst med redigering av innhold til langt på natt for å sikre at vi hadde ferdige produkter som kunne publiseres tidlig neste dag og inspirere festivaldeltakerne.

Henriette, vår rådgiver og ansvarlig for sosiale medier, begynte tidlig om morgenen og jobbet med å tilrettelegge og publisere Joakims redigerte innhold. I tillegg til dette arbeidet vi også med å utvikle grafisk design for å formidle dagens program.

Hva lagde vi?

Ønsker du innholdsproduksjon? Ta kontakt her!

Se aftermovie her!

Sosiale media-overtakelsen

Når vi dekker en festival gjennom innholdsproduksjon, har vi som mål å kontinuerlig dele oppdateringer slik at deltakere og følgere kan holde seg oppdatert om hva som har skjedd og hva som er i vente. Sosiale medier fungerer som en viktig del av festivalens kundeservice, der vi deler informasjon om hva som er verdt å oppleve på festivalen og viser frem de mest minneverdige øyeblikkene for å styrke festivalens merkevare. Vi fokuserer på å være en pålitelig støttespiller, som hjelper festivalen med å kommunisere innholdet jevnt og effektivt.

For festivalen er dette kostnadseffektivt, samtidig som det skaper mersalg og i tillegg formidler budskap og merkevarebygging.

Under sosiale media-dekningen av festivalen har vi hatt følgende i fokus:

Hypping posting på sosiale media, outsourcing av kundeservice der vi både svarer på digitale henvendelser og engasjerer følgere under festivalen, i tillegg til formidling av budskap som er viktig for festivalen å få ut. Og sist men ikke minst – mersalg.

Joakim, videograf i action på dagsscenen. Foto: FRAMINORD

Kunder som ønsker markedsføring tenker ofte kortsiktig: MERSALG! Dette er også ord som kan slenges hit og dit, i ville vesten –

Her er noen eksempler på hvordan vi hjalp til med å bruke følgertallet nyttig, og skapte mersalg:

I dagens digitale tidsalder spiller effektiv dekning på sosiale medier en avgjørende rolle i suksessen til et arrangement. Gjennom innovative markedsføringsstrategier kan vi skape minneverdige øyeblikk og dyrke en følelse av fellesskap. Vårt mål er å være en inspirasjon for fremtidige prosjekter innen arrangementdekning og sosiale medier markedsføring.

XO XO, FRAMINORD

Gå til Rootsfestivalens nettside her <<

Interessert i å vite mer om hva vi i FRAMINORD kan gjøre for din bedrift?

Sjekk ut våre tjenester for å få oversikt over hva vi kan tilby - eller kontakt oss!

Våre tjenesterKontakt oss