En ny tilnærming for bedrifter - Byrå VS. Ansatt

Innleid markedsbyrå istedenfor intern ansettelse - en effektiv tidsbesparende billigere tilnærming?

I dagens forretnings landskap er synlighet og kommunikasjon avgjørende faktorer for suksess. Større bedrifter står ofte overfor valget mellom interne ansatte og eksterne ressurser når de ønsker å styrke sin tilstedeværelse.

En innovativ tilnærming som har vunnet frem er å ansette en ekstern markeds- og kommunikasjonsavdeling.

Men hva er best, ekstern eller intern ansettelse? Må man velge mellom enten lave priser eller effektivitet, eller kan man få begge deler? Man kan kanskje tenke at en intern markedsansvarlig vil innebære en større kostnad, men vil kunne jobbe tettere på og kommunikasjonen vil gå raskere – mens et markedsføringsbyrå vil på den andre siden kunne bringe mer variert kompetanse for en lavere pris, men mangle mulighet til å sette seg like mye inn i bedriftens verdier, og vil dermed ikke kunne samarbeide like tett.

Vi i FRAMINORD mener man kan få i både pose og sekk: både bred, variert kompetanse OG tett, effektivt samarbeid – til en gunstig pris!
Bjørnis var på Rootsfestivalen 2023

Fra Rootsfestivalen 2023, som ble dekket av FRAMINORD

En ny tilnærming for bedrifter - Byrå VS. Ansatt

Fra Rootsfestivalen 2023, som ble dekket av FRAMINORD

Skreddersydd, kontinuerlig innsats i et langsiktig partnerskap: En vinn-vinn-situasjon

Vi satser hardt på å vise vei med en nyskapende tilnærming til markedsføring og kommunikasjon, i en tid der tilpasning og samarbeid er nøkkelordene for suksess. Som en innleid markeds- og kommunikasjonsavdeling tilbyr vi kostnadseffektive løsninger og en dyp innsikt i kundenes behov. Dette skaper en vinn-vinn-situasjon der både FRAMINORD og deres kunder drar nytte av langsiktige partnerskap.

“Vi fokuserer spesifikt på Nord-Norske bedrifter, og legger vekt på samarbeid og gjensidig verdiskaping. FRAMINORD bygger langsiktige kundeforhold og blir en integrert del av kundenes team. Dette muliggjør et tett samarbeid og en dyp forståelse for kundenes verdier og mål. Vår filosofi er at kontinuerlig tilstedeværelse er nøkkelen til suksess.”

Vi lever i en tid hvor forbrukere hele tiden bombarderes med informasjon, og da er vedvarende synlighet nødvendig for å tiltrekke oppmerksomheten. FRAMINORDs fokus på Nord-Norge gir oss en unik fordel. Vi tilbyr skreddersydde løsninger som tar hensyn til regionens særegenheter og kulturelle nyanser. Dette resulterer i autentisk kommunikasjon som effektivt når målgruppen.

Tre ting å tenke på før du ansetter eller leier inn byrå

1.

Kompetanse

Skal man ansette intern markedsansvarlig, kan det være utfordrende å finne en allsidig ekspert som besitter en bred kompetanse som dekker en rekke områder innen markedsføring og kommunikasjon. Hvis man mislykkes i dette, kan det føre til behovet for flere spesialister, noe som igjen medfører økte kostnader og administrativt arbeid. Gjennom et markedsbyrå kan du få muligheten til å benytte deg av ekspertise innenfor spesifikke markedsføringsområder som du ikke har internt, da de ofte består av team med variert kompetanse og ulike erfaringer.

2.

Kostnad

Med et markedsføringsbyrå vil du vanligvis ha kontraktsfestet kostnad, som betyr mer forutsigbare utgifter for deg. Du trenger ikke tenke på å dekke lønnskostnader, fordeler eller opplæringskostnader. Du trenger heller ikke betale for ekstra kostnader som programvare, verktøy og opplæring som en intern markedsfører trenger.

Et markedsbyrå vil kunne ta hensyn til den spesifikke bedriftens behov, budsjett og mål.

3.

Samarbeid og kommunikasjon

Innleide eksterne markedsføringsbyråer kan bringe med seg sine egne utfordringer, eksempelvis manglende forståelse for bedriftens indre verdier og begrenset mulighet til å sette seg inn i disse, noe som igjen kan føre til manglende treffsikkerhet i kommunikasjonen og unødvendig tap av tid og ressurser.

Å ansette intern markedsfører kan bety tettere samarbeid og dermed raskere beslutninger og endringer grunnet raskere kommunikasjon, hvis markedsbyrået har begrenset tilgjengelighet og tid. For å unngå dette problemet kan det være lurt å velge markedsbyrå som fokuserer på tett samarbeid og flytende kommunikasjon, da ikke alle markedsbyrå er like.

Bjørnis var på Rootsfestivalen 2023

Fra Rootsfestivalen 2023, som ble dekket av FRAMINORD

Kontinuerlig innsats - Nøkkelen til markedsføring

FRAMINORDs innovative tilnærming har vist seg å være vellykket av flere grunner. Den fremmer langsiktige partnerskap som kan tilpasses etter behov. Markedsføring og kommunikasjon krever kontinuerlig innsats, og et nært samarbeid gir muligheten til tilpasning når forutsetningene endres.

"Med en variert kompetanse og tjenester som tilpasses etter bedrifters spesifikke behov, kan vi si med stolthet at FRAMINORD sikter på å dekke hele markedsføringsprosessen, uansett størrelsen på bedriften Vi veileder mot den optimale løsningen som passer mål og budsjett på best mulig måte"

Hva tenker du angående å heller ha markedsføring fast eksternt enn å ansette intern markedsfører?

Fra innspilling av en video for Akvafuture

Interessert i å vite mer om hva vi i FRAMINORD kan gjøre for din bedrift?

Sjekk ut våre tjenester for å få oversikt over hva vi kan tilby - eller kontakt oss!

Våre tjenesterKontakt oss